Tilaus ja toimitusehdot

Yleisesti

Joensuun Sänkytehdas / Elppo Oy
3161071-7
Meijeritie 1
FI-83100 Liperi

Asiakaspalvelu
asiakaspalvelu (a) joensuunsankytehdas.fi
p. 040 128 2364

Joensuun Sänkytehtaan verkkokauppa on Elppo Oy / Joensuun Sänkytehtaan ylläpitämä verkkokauppa. Näitä sopimusehtoja sovelletaan Joensuun Sänkytehdas Oy:n ja asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisesti ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassaolevia ja hyväksyttyjä sopimusehtoja, jotka ilmenevät Elppo Oy / Joensuun Sänkytehtaan verkkokaupan sopimusehdot-sivulla.

Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas ei vastaa vahingoista, jotka aiheutuvat force majeure -esteistä. Tällaisina esteinä pidetään ennalta-arvaamattomia seikkoja tai olosuhteita, joihin Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas ei ole toiminnallaan voinut vaikuttaa ja jotka eivät ole kohtuudella ratkaistavissa. Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ensi tilassa tällaisista esteistä.

Asiakas

Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas myy tuotteita ja palveluita kuluttaja-asiakkaille. Joensuun Sänkytehaan verkkokaupassa noudatetaan kuluttajasuojalain 6. luvun etäkauppalakia.

Asiakkaan velvollisuutena on tilausta tehdessään luovuttaa sellaiset yhteystietonsa, jotka sisältävät vähintään nimen, osoitteen, puhelinnumeron sekä sähköpostiosoitteen tilauksen ja tilausasiakirjojen toimittamista varten. Toimitusaika-arviot annetaan Joensuun Sänkytehtaan varastotilanteen ja tuotannon antamien toimitusaika-arvion mukaan. Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas ei ole vastuussa ennalta-arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä, mutta on velvollinen ilmoittamaan näistä asiakkaalle ensi tilassa.

Asiakkaan tietosuoja

Asiakkaiden tiedot tallennetaan Elppo Oy / Joensuun Sänkytehtaan hallinnoimaan asiakasrekisteriin, jonka tietoja käytetään sähköiseen asiakassuhteen hoitamiseen. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä tästä.  Joensuun Sänkytehdas ei luovuta osoitetietoja kolmansille osapuolille muuhun kuin tuotteiden toimituksiin tai asiakassuhteen hoitoon liittyvissä asioissa.  Joensuun Sänkytehtaan sivustolla käytetään evästeitä. Evästeillä parannetaan ja nopeutetaan asiointia ja niitä voidaan käyttää lisäksi tarjousten ja henkilökohtaisten tarjousten ja tuotesuositusten tarjoamiseen. Asiakas voi kieltää evästeiden käytön omasta verkkoselaimestaan.

Hinnat, takuu ja toimitus

Elppo Oy / Joensuun Sänkytehtaan verkkokaupan hinnat ovat euroissa (€) ja sisältävät arvonlisäveron (24 %).  Tuotteiden takuu ilmoitetaan tuotteen yhteydessä.  Tuotehintoja ja toimitus- ja asennushintoja päivitetään säännöllisin väliajoin verkkokaupassamme. Varaamme oikeuden myös teknisistä ja inhimillisistä virheistä johtuvien hintojen ja tuotetietojen korjauksiin / tarkistuksiin.

Peruutuksen yhteydessä aiheutuvat logistiset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Tuotteet toimitetaan Elppo Oy / Joensuun Sänkytehtaan valitsemalla kuljetusyhtiöllä pääsääntöisesti asiakkaan ilmoittamaan osoitteeseen tontille.   Toimitus ei sisällä kasauspalvelua, pakkausmuovien tai vanhojen kalusteiden poisvientiä.
Asiakkaan niin halutessaan, voi asiakas sopia asiakaspalvelumme kanssa tilauksen noutamisesta tehtaaltamme, tai myymälöistämme Joensuusta tai Liperistä.

Toimituksista seuraaville alueille kannattaa olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Turun saariston alue, postinumerot: 21740, 22710, 22720, 22730, 22820, 22840, 22920, 22940 ja 23390
Sekä Suomenlinna 00190.

Useiden nouto- tai toimitusilmoitusten jälkeen noutamatta jätettyjen tai toimittamattomien tilausten osalta Joensuun Sänkytehtaalla on oikeus purkaa kauppa yksipuolisesti ja periä kaupan purkamisesta aiheutuneet kohtuulliset kulut, sekä kuljetuksesta aiheutuneet kulut ostajalta.

Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe, tai jos tuotetta tai sitä korvaavaa tuotetta ei ole enää saatavilla.
Halutessanne lisätietoja verkkokauppamme toimitusehdoista, voitte vapaasti olla yhteydessä meihin.

MAKSUPALVELUEHDOT

Paytrail on sinulle turvallinen maksutapa. Meillä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitostoimilupa. Palvelu on Paytrail Oyj:n (y-tunnus 2122839-7) ylläpitämä, ja se on osa Nets-perhettä.

Paytrail-maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Jos tiliotteellasi tai luottokorttilaskullasi näkyy Paytrail Oyj, olemme välittäneet maksusi.

Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Jos haluat reklamoida tai palauttaa tuotteen, sinun kannattaa olla yhteydessä suoraan verkkokauppaan, josta tuote on tilattu.

PANKKIMAKSUT

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet. Voit maksaa Aktian, Danske Bankin, Handelsbankenin, Nordean, Oma Säästöpankin, Osuuspankin, POP-pankin, Säästöpankin, S-pankin ja Ålandsbankenin maksupainikkeilla. Tiliotteellasi maksunsaajana näkyy Paytrail Oyj, me välitämme maksusi verkkokauppiaalle. Verkkokaupasta sinut ohjataan suoraan omaan pankkiisi suorittamaan maksu turvallisesti.

LUOTTOKORTTIMAKSUT

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard-, Debit MasterCard – ja American Express -korteilla. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa -, MasterCard SecureCode – ja American Express SafeKey -todentamispalvelut. 

Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti suojatulla maksulomakkeella, eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan järjestelmiin.

MOBIILIMAKSUTAVAT

Mobiilimaksutavat Pivo, MobilePay ja Siirto ovat sovelluksessa toimivia palveluita, joilla voi maksaa verkko-ostoksia tilisiirtona tililtään tai korttimaksuna kortiltaan hyväksymällä maksun kyseisessä sovelluksessa. 

Pivolla onnistuvat lisäksi Siirto-maksut, jolloin maksun voi hyväksyä missä tahansa Siirtoa tukevassa sovelluksessa. Apple Pay on Apple-laitteessa toimiva palvelu, jolla voi maksaa ostoksia laitteeseen liitetyltä maksukortilta.

PivoKäyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla.
Pivon käyttöehdot

MobilePay
Ehdot ovat tarjolla MobilePayn sivuilla.
MobilePayn ehdot

Siirto
Siirto-maksuihin sovellettavat ehdot:
OP:n yleiset euromaksuehdot (.pdf)
Siirto-palvelun käyttöehdot Nordealla (.pdf)

Apple Pay
Käyttöehdot ovat tarjolla Applen sivuilla.
Apple Payn käyttöehdot

LASKU- JA OSAMAKSUPALVELUT

Lasku- ja osamaksupalveluita Paytrailin kautta tarjoavat OP, Walley, Jousto ja AfterPay. Walley tarjoaa lasku- ja osamaksuvaihtoehdon myös yritysasiakkaille.

Luethan vielä rahoitusyhtiökohtaiset tarkemmat ehdot, jotka näet hyväksyessäsi maksun. Kun hyväksyt maksun, hyväksyt samalla rahoitusyhtiön ehdot.

Walley
Walleyn yleiset lasku- ja erämaksuehdot yrityksille (.pdf)Walleyn yleiset lasku-, tililuotto ja erämaksuehdot (.pdf)Vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot (.pdf)Lue lisää: walley.fi

Jousto
Jousto-tuoteseloste (.pdf)Lue lisää: jousto.com

OP Lasku
OP Laskun kuluttajaehdot (.pdf)
OP Laskun tuoteseloste kauppiaalle (.pdf)
Lue lisää: op.fi

AfterPay
Lue lisää: afterpay.fi

Tuotteiden toimitusajat

Tilaus käsitellään viimeistään seuraavana arkipäivänä tilauksesta. Käsittelyn jälkeen asiakas saa sähköpostiinsa tilausvahvistusviestin.   Joensuun Sänkytehtaan tuotteet valmistetaan tilauksesta asiakkaalle.  Asiakkaalle ilmoitetaan tilausvahvistuksessa arvioitu toimitusaika. Kuljetusliike sopii asiakkaan kanssa tarkemman toimituspäivän ja – ajan.

Tuotteiden toimitusajat näet tuotteiden tiedoista sekä tilaamisen jälkeen saamastasi tilausvahvistuksesta. Arkipyhät voivat viivästyttää tilausten toimitusaikaa. Toimitusaika lasketaan tilauspäivää seuraavasta arkipäivästä. Joensuun Sänkytehdas Oy ei vastaa toimituspäivien mahdollisista muutoksista ja niiden seurauksista asiakkaalle.

Tavaran vastaanottaminen:

Asiakas on velvollinen tarkastamaan tuotetta vastaanottaessaan, että tuote on päällisin puolin ehjä ja, että pakkausten määrä täsmää kuljetusyhtiön lähetteen kanssa. Mahdollisista pakkausvaurioista tai puutteista tulee kirjoittaa varauma kuljetusyhtiön rahtikirjaan. Asiakas kuittaa tavaran vastaanotetuksi allekirjoituksellaan. Rikkoutuneista tai puutteellisista lähetyksistä tulee ilmoittaa välittömästi verkkokaupan asiakaspalveluun. Ilmoitus on tehtävä viimeistään 7 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Asiakaspalvelu sopii asiakkaan kanssa puutteellisten tai virheellisten tuotteiden korvaamisesta tapauskohtaisesti.

Verkkokauppa ja ostoksien palautukset

Asiakkaalla on oikeus palauttaa ostamansa tuotteet 14 päivän kuluessa vastaanottohetkestä. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön, virheetön ja pakattu alkuperäispakkaukseen. Myyntipakkauksen tulee olla ehjä ja sisältää kaikki pakkaukseen kuuluvat osat, dokumentit ja pakkausmateriaalit. Mikäli palautettava tuote on vaurioitunut tai sen arvo on oleellisesti alentunut, Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas varaa oikeuden periä asiakkaalta tästä arvonalentumisesta aiheutuneet kulut. Arvonalennus määritellään tapauskohtaisesti. Elppo Oy / Joensuun Sänkytehdas varaa oikeuden pidättää rahanpalautuksen yhteydessä tuotteen palautuksesta aiheutuneet kustannukset.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti: Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi.  Tällaisia tuotteita ovat esimerkiksi tyynyt, peitot, pajat ja petauspatjat.

Erimielisyyksien ratkaiseminen

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.

Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).